Domowa granola

Mam zwykle w szafkach ukryte różne mniejsze i większe woreczki i pojemniki. Z bakaliami, ziarnami, suszonymi owocami. Staram się zmniejszyć ilość zapasów, bo nie da się ukryć, że często mam objawy manii zbieractwa. A dzisiaj wstałam rano, zrobiłam kawę i przez 2 godziny siedziałam przed komputerem z myślą, że „nie mam pomysły na śniadanie”. Pomysł się w końcu znalazł, a ja wreszcie wykorzystałam dużą część bakaliowych zapasów. Specjalnie w przepisie podaję miarę „garści”. Wiem, że to niezbyt ścisły pomiar, ale bakalie najlepiej łączyć według własnych upodobań. Ważne, żeby najwięcej było płatków owsianych, reszta pozostaje do naszego dowolnego wyboru.

domowa granola (9 of 14)

Domowa granola (porcja na 1 dużą blachę do piekarnika, ok. 6-7 porcji)

3 garści płatków owsianych

garść otrębów owsianych

garść migdałów

garść orzechów laskowych

garść wiórków kokosowych

garść żurawiny

garść rodzynek

garść jagód goji

garść łuskanego słonecznika

2 czubate łyżki miodu

2 łyżki cukru trzcinowego

3 łyżeczki oleju

domowa granola (12 of 14)

Miód, cukier i olej podgrzewamy w rondelku. W tym czasie mieszamy bakalie i płatki w misce, zalewamy słodkim syropem i dokładnie mieszamy, żeby wchłonęły cukrowy syrop. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i wykładamy na nią równomiernie granolę. Pieczemy ok. 25 minut w piekarniku, na 180 stopni, co kilka minut mieszając, żeby wszystkie składniki równomiernie się przypiekały. Suszymy na blaszce ok. pół godziny i łamiemy na małe kawałki. Można od razu jeść, a pozostałą resztę przechowywać w słoiku.

domowa granola (2 of 14)domowa granola (5 of 14)

Granola z borówkami

kilka łyżek granoli

125g borówek amerykańskich

150g jogurtu greckiego

Do miski wlewamy jogurt grecki, dodajemy granolę i borówki na sam wierzch. A potem umieramy z radości przy każdej kolejnej łyżce, że to takie dobre ;)

granola (1 of 1) domowa granola (7 of 14) domowa granola (14 of 14)

Jedna uwaga do wpisu “Domowa granola

Skomentuj!